Skepparholmen Nacka

Skepparholmen Nacka

Skepparholmen Nacka erbjuder spa- och konferensgäster en behaglig och miljövänlig vistelse där hälsa, omtanke och personligt bemötande står i centrum.

Senaste åren har Skepparholmen bedrivit ett seriöst och framgångsrikt hållbarhetsarbete. Verksamheten är Svanenmärkt, har kravcertifierad restaurang och kvalitetscertifierad enligt ISO 9001. Dessutom är verksamheten säkerhetsdiplomerad och har full pott i Svenska Mötens kvalitetscertifiering och 4 stjärnor enligt SHR:s internationella hotellstandard. Ett nytt spa med två nya pooler och stor bastu öppnades upp 2012.

– Här på Skepparholmen satsar vi på ett hälsosamt arbetsliv. Vi vet att kropp, själ och prestation på jobbet hänger intimt samman. Ska du prestera på topp i ditt arbete krävs att du mår bra och känner motivation och trivsel. Därför har vi medvetet under flera år utvecklat olika erbjudanden till våra kunder, berättar Gabriella Persson Klahr, vd på Skepparholmen. I vår inspirerande miljö erbjuder vi allt ifrån djupare livsstilsprogram – Hälsoconcept – Dialogmöten kring Hälsosam tillväxt – till kortare inspirationsseminarieroch prova-på-aktiviteter.

– Lillemor Frenkel, Directa fungerar som huskonsult hos oss sedan 2005 och har aktivt medverkat i utvecklingen av hälsotankarna. Hon har också stött oss i utvecklingen av vårt ledar- och medarbetarskap, service och bemötande. Lillemor är även uppskattad inspirationsföreläsare för våra konferenskunder. Framför allt är hon drivande som programansvarig och facilitator för Dialog för Hälsosam tillväxt. Vår ambition med vårt viktiga årliga dialogmöte är att skapa ett kraftfält av ledare i näringsliv och samhälle som vill och kan göra skillnad när det gäller hälsan och dess betydelse för samhällets tillväxt, berättar Gabriella Persson Klahr.

www.skepparholmen.se

  • Det viktigaste för oss är långsiktighet och att vår insats direkt stödjer verksamheten. Bengt och Laurie kopplar verkligen affärsnyttan i vardagen till allt de gör. De är lyhörda för våra behov, flexibla på att möta oss och skickliga att hänga med. Deras erfarenhet och feedback har också gett nya idéer under resans gång. Peter Himmer, chef för Detaljhandelsdivisionen OKQ8
  • Bengt Johansson
    Vi kommunicerar, agerar och reagerar olika på vad vi hör, ser och läser. Vi människor är olika. Anpassa dina budskap så de ”träffar” alla när du kommunicerar med dina medarbetare. Bengt Johansson
  • directa
  • Kontakt

    info@directa.se

  • Besöksadress

    Rådmansgatan 88
    113 29 Stockholm