Effektiva möten

Varför upplever så många att våra arbetsmöten är ineffektiva? Varför tycker många att möten stjäl tid från det ordinarie arbetet? Varför känns det ibland som om detta möte inte berört just mig?

Möten är kanske det som de flesta på en arbetsplats har synpunkter på och åsikter om och man kan ju undra varför. Låt oss först fastslå att möten är, om de är bra, en effektiv arbetsmetod. Men en arbetsmetod som ständigt behöver förbättras och utvecklas. 

Nedan finner du några punkter på vad du behöver tänka igenom för att göra dina möten mer effektiva och kanske till och med att genomföra möten som upplevs som både stimulerande och viktiga för personerna som deltar.

  • Syftet med mötet?
  • Vad är det för typ av möte?
  • Agenda för mötet
  • Vilka ska deltaga?
  • Kallelse till mötet
  • Att leda mötet
  • Hur skapa ett engagerande möte
  • Beslutsformer
  • Hur ska mötet följas upp?

 

 

 

Kontaktformulär

  • Jag sökte länge bland olika konsulter eftersom jag var mån om att hitta de bästa på marknaden. Med facit i hand ser jag det som en styrka att ha flera från Directa som hjälper oss och är vana att arbeta tillsammans. Det blir en tydlig röd tråd genom hela programmet, ett helhetstänkande där vi slipper överlappningar. Barbro Bolander, personalchef Grant Thornton
  • Susanne Ny
    För att bli en bra affärsman eller affärskvinna måste du först själv inse att du faktiskt tillför kunden värden och att värdet har ett pris, dvs. att våga ta betalt. Susanne Lehtinen
  • directa
  • Kontakt

    info@directa.se

  • Besöksadress

    Rådmansgatan 88
    113 29 Stockholm