Affarsmannaskap

Affärsmannaskap - för fler, större och bättre affärer

För att få fler, större och bättre affärer måste ”alla” medarbetarna på ditt företag vara affärsmän och affärskvinnor. Det handlar om att sälja till nya kunder såväl som att utveckla de befintliga kunderna, men de handlar också om att göra affärerna mer lönsamma. För att lyckas med detta måste man förstå kundens behov och skapa lösningar som tillfredsställer dessa och som samtidigt skapar resultat i det egna företaget. Directa har hjälpt en rad företag att utveckla medarbetare att bli mer affärsmän och affärskvinnor – allt ifrån tekniska konsulter, revisorer, rekryterare, IT konsulter med flera.

Många företag har fått betydligt ökad konkurrens. För att möta konkurrensen behöver man kundorientera hela företaget och få fler medarbetare att tänka både på att skapa nya affärer eller bredda de man har och öka lönsamheten. Medarbetare som hela tiden tänker på hur de kan hjälpa kunden mer bidrar till att öka försäljningen eller till nöjda kunder som köper mer. Nyckeln till ett gott affärsmannaskap ligger i att förstå kundernas behov, bygga en god kundrelation och samtidigt tänka affärsmässigt.

Kundrelationer – grunden till merförsäljning

På dagens marknad liknar ofta olika produkter och tjänster varandra. Det som kan göra hela skillnaden för kunden är kundrelationen. Goda kundrelationer är ofta grunden till merförsäljning.

Kundens behov i centrum

För att kunna sälja mer till kunden är bästa sättet att öka sin förståelse av kundens behov. Det handlar om att visa intresse för kunden och att försöka se saker ur kundens perspektiv, att förstå kundens verksamhet och att förstå den individuella kundens situation.

Affärsmässighet – för lönsamma affärer

När kunden har en god förståelse för vilken nytta det kan vara att få ett behov tillfredsställt blir det också lättare att ta betalt. Gott affärsmannaskap innebär alltid att man tar betalt för sina produkter och tjänster. Directa kan hjälpa dig och ditt företag att förbättra sitt affärsmannaskap. Det kan handla om allt från att alla medarbetare ska förstå hur de genom sitt agerande bidrar till nöjda kunder och god lönsamhet till att utbilda konsulter till att kunna sälja också.

Kontaktformulär

  • Efter programmet i Affärsmannaskap har vi fått klart större fokus på försäljning. Vi arbetar hårdare med kundrelationerna som är grunden för att hitta behov och därigenom nya affärsmöjligheter. Lars Holmquist, Key account management JG Communication
  • Barbro Steenstrup
    Ha en positiv framtidsvision och tänk stort! Ställ upp höga målsättningar och leta idéer som medarbetarna tänder på! Barbro Steenstrup
  • directa
  • Kontakt

    info@directa.se

  • Besöksadress

    Rådmansgatan 88
    113 29 Stockholm