Den ultimata kundupplevelsen.

En av bilbranschen stora utmaningarna är att löpande utveckla eftermarknaden, framför att service, underhåll och reparationer. Nyckeln till framgång är god service, och ett professionellt kundbemötande.

Bavaria Stockholm är en del av Bavaria Nordic som är en av nordens största BMW-återförsäljare. I Stockholm är Bavaria ca 150 medarbetare fördelat på tre försäljningsanläggningar.

Directa fick i uppdrag att hjälpa Bavaria i sin strävan mot högre kundnöjdhet. 

I steg 1 utbildades kundmottagning och i steg 2 servicetekniker. Programmet gick ut på att skapa insikt om det egna beteende, förstå andra och arbete med att bemöta olika beteenden för att nå högre kundnöjdhet.

Hela utbildningsprogrammet följdes upp i Bavarias egna system (Star-Rating), där kunderna helt transparent på hemsidan kunde återge sin åsikt om hur deras besök upplevdes. Kunden kunde där skriva fritt och gradera enligt en skala 1-5 om hur de upplevde besöket. Under utbildningsperioden kunde man se en tydlig ökning av Star-Ratingen på samtliga anläggningar.

I utbildningsprogrammet baserades inledande delar på IPU Profilanalys, som lade grund för insikten om det egna beteendet och även ökade förståelsen för andra beteende både externt mot kund men också intern mellan medarbetare och avdelningar.

www.bavariastockholm.bmw.se

Kontakta oss
close slider

Kontakta oss

Skicka oss ett meddelande så återkommer vi till dig